perjantai 3. syyskuuta 2010

Puoli euroa on koripallo

Monivärinen ihminen on kovasti muodikas. Käärmeet kiertävät käsivartta ja tribaalit koristavat alaselän kaarevia kohtia. Kukat ja perhoset, kuoriaiset ja lintuset somistavat olkapäitä ja lapaluita, kankkuja ja kauloja. Päätinpä siis minäkin ottaa itselleni tatuoinnin.
Työviikko oli ollut pitkä ja raskas, mutta jaksoin ajaa kuitenkin suureen kaupunkiin hyvän ja asiantuntevan tatuoijan tuoliin. Minulla oli hyvin selkeä ajatus kuvasta: pieni ja pyöreä,soma ja oranssi pallo, jonka toisessa reunassa on piste.
Keskustelimme hetkisen tatuointiliikkeen johtajan kanssa ja sen jälkeen kävin pöydälle makaamaan mahalleni. Mies kysyi, minkä kokoisen tatuoinnin haluaisin. Kerroin, että sellainen 50 sentin kokoinen olisi aivan riittävä eikä liian huomiota herättävä. Oli hetkinen hiljaista ja sitten mies kysyi, olinko varma. Olin aivan varma.
Olin hyvin väsynyt ja alkukivusta huolimatta nukahdin ja näin kauniita unia. Parin tunnin kuluttua heräsin syvästä unesta, kun mies nyki minua käsivarresta ja kertoi kuvan olevan valmis. Tunsin kovaa kipua selässäni.
Katsoin peiliin ja näin selkääni hakatun reilun koripallon kokoisen oranssin pyörylän, jonka vasemmassa reunassa näkyi musta piste kuin pallon venttiili. Isohan se oli, myönsi tatuoija, mutta sellaista olin halunnut. Kerroin hänelle, että tarkoitin 50 centin kolikkoa. Olimme hetken vaiti ja katsoimme toisiamme. Olisiko aika herätä ja lähteä töihin. Pling, pling, pling...
- Huomenta. Näin unta, että mulle tatuoitiin koripallo selkään. Jopas se kolottaa taas;-)

Ei kommentteja: