tiistai 30. elokuuta 2011

Mihin hemmettiin hukkasin euron kolikon?

Ostin uuden nahkatakin 97 eurolla. Mutta kassalla korttipääte ilmoitti, ettei kortillani olekaan osto-oikeutta. Hemmetti. Niinpä nappasin kiinni pari tuttua miestä samasta Anttilan kerroksesta ja lainasin molemmilta 50 euroa. Lupasin laittaa rahat tilille heti, kun kotiin pääsen ja koneen ääreen istahdan. 
Kassarouva antoi minulle kahdesta viisikymppisestä kolme euroa takaisin. Annoin yhden euron toiselle ja toisen euron toiselle miehelle ja kolmannen pistin omaan taskuuni. Niinpä olin kummallekin miehelle enää 49 euroa velkaa. Siis yhteensä olin velkaa 98 euroa. Ja minulla oli taskussani se oma euroni. Huips. Kun laskin siinä Anttilan kassalla ostokseni saldoa, minua hämmästytti kovin. Mihin ihmeeseen olin hukannut yhden kokonaisen euron. Oletko sinä kenties nähnyt sitä?

1 kommentti:

Tinuska kirjoitti...

Ällös huoli, ei sulla mittää oo hukassa... Velkasi on 49+49=98 rahaa ja varasi on nahkatakki+jämäeuro, siis 98 rahaa.
Taloutesi on siis täydellisesti tasapainossa! :)