tiistai 12. kesäkuuta 2012

Pussila-kanasetti

Muuan liike ilmoitti varsin erikoisesta tarjouksesta: Pussila -kanasetti. Kun opiskelin aikoinani markkinointia ja mainonnan suunnittelua, opettelin myös vanhan viisauden perusmuodon eli AIDA-kaavan. A = attention (huomio), I = interest (mielenkiinto), D = desire (ostohalu) ja A = action (toiminta). Kun halutaan saada ilmoituksella kauppa aikaiseksi, ilmoituksen pitää herättää huomiota ja mielenkiintoa sekä saada aikaiseksi ostohalu.  Sekään ei vielä saata kauppaa päätökseen, vaan ostajan pitää ostaa, nostaa perse penkistä ja joko lähteä kauppaan tai tilata tuote netistä.
Tuo ilmoitus sysäsi minut hereille kuin Rapalan uistin kutuhauen kaislikosta. Tunnenhan miehen nimeltä Pussila. Kenties hänen mukaansa on nimetty ryhmä kanoja, joita nyt sitten settinä kaupattiin luo-
mukulutta-
jille.
Ostohaluni kuitenkin tyssäsi välittömästi, kun huomasin joko mainosmiehen tai sitten sanomalehden latojan olleen itse unten mailla yhdyssanaa jakaessaan. Eihän ilmoituksella myytykään Pussila -kanasettejä, vaan hyvin arkisesti pussilakanoita seteittäin eli monta kerralla. Vai mahtoiko lakanan kanssa samassa paketissa olla toisen lakanan asemesta tyynyliina. Tuota en jäänyt pohtimaan, sillä minulla oli jo vähän kiire aukaista televisio ja alkaa seurata urheilukilpa-
iluja. Mutta ensin piti ajaa parta sähköparran-
ajokoneella.

Ei kommentteja: