perjantai 9. joulukuuta 2011

Minua on huijattu

Valtio on huijannut minua ja satoja tuhansia muita suomalaisia. Kun ostin pari vuotta sitten dieselauton, minun annettiin uskoa sen olevan paljossa käytössä bensiinkikäyttöistä autoa edullisempi. Jo 20.000 kilometrin jälkeen edun piti kilistä minun kirstuuni. Tuolla edulla valtio perusteli minulle auton kalliimpaa hankintahintaa, dieselveroa ja edullisempaa polttoainetta.
Nyt dieselin hinta nousee bensiinin tasolle. Dieselvero laskee hieman, mutta ei poistu kokonaan. Autojen hinnat pysyvät ennallaan. Minua on huijattu. Minua verotetaan nyt moninkertaisesti samasta asiasta.

1. Maksan dieselautosta kalliimman hinnan kuin sen bensiiniversiosta (enemmän veroa).
2. Maksan auton käyttömaksun (vero) lisäksi
3. dieselveron, vaikka polttoaine on samanhintaista molempiin versioihin.

Tämä on huijausta! Minä isken takaisin! Ryhdyn täysimittaiseen verosuunnitteluun.

Ei kommentteja: