perjantai 15. lokakuuta 2010

Suuren suuri nahkiainen

"Minä olen oikeassa!" Mitähän tuo tarkoittaa? Se tarkoittaa sitä, että kun minä olen oikeassa, jonkun muun täytyy olla väärässä. Ja mitähän se sitten tarkoittaa. Se tarkoittaa, että ainakin kaksi ihmistä ovat samasta asiasta eri mieltä. Ja mitähän se sitten tarkoittaa. Se tarkoittaa sitä, että kun ollaan eri mieltä, ollaan toisia vastaan. Mitähän se voi tarkoittaa? Kun ollaan toisia vastaan, ei olla samalla puolella. Niin? Ja sitten? Samalla puolella tarkoittaa, että ollaan samanvertaisia. Kun seison rannalla ja vierelläni seisoo joku, olemme samalla rannalla. Mutta jos seison rannalla yksin ja vastarannalla seisoo joku toinen aivan yhtä yksin, olemme eri puolilla. Jos siis tahdomme tavata kasvotusten, meidän on päätettävä, kummalla puolen rantaa kohdataan. Eipä siitä suurta hyötyä ole kummallekaan, jos vain edestakaisin soutelemme rannalta rannalle. Siinä menevät kämmenet rakoille, hankaimet kuluvat ja saattaa venekin täyttyä vedellä.
"Minä olen oikeass....pluplupluplup"
"Sinähän se soutelet aina eri rannall...pluppluplup...

Olipa kerran suuren suuri nahkiainen, joka kasvoi ja kasvoi boakäärmeen kokoiseksi pelkästään syömällä itsensä hukuksiin soutaneita ihmisiä, jotka kaikki olivat olleet oikeassa, mutta vain väärällä rannalla. Kunnes kuolema heidät erotti.

Ei kommentteja: