torstai 14. maaliskuuta 2013

Minusta tämä ei ole reilua

Minä: "Anteeksi, mutta olen jättänyt maksamatta työttömyysvakuutusmaksut, kun en tiennyt sellaista maksua edes olevan olemassa."

Viranomainen:"Olet laiminlyönyt työnantajan velvollisuuden ja niinpä maksat laiminlyöntisi tuplana. Meillä olisi oikeus korottaa maksu kolminkertaiseksi."

Minä: "Mutta se oli pelkästään tietämättömyyttä."

Viranomainen:"Se ei ole laiminlyönnin peruste."

Ministeri: "Minä olen laiminlyönyt työnantajan velvollisuudet ja maksanut urakoitsijalle palkan tieten tahtoen pimeänä."

Viranomainen:"Voi, voi."

Ministeri: "Pyydän anteeksi ja olen pahoilla."

Viranomainen: "No onpas mukavaa. Mitäs tuosta. Sattuuhan sitä erehdyksiä."

Minä olen siis pienyrittäjä, joka hoidan kaikki velvollisuuteni täsmällisesti. Siis kaikki ne, jotka velvollisuuksini tiedän.
Ministeri taas on harmaan talouden vastaisen työryhmän jäsen ja varsinainen asiantuntija juuri sillä alueella, jota itse laiminlöi.

Minusta tämä ei ole reilua!

Ei kommentteja: